Про мене

середу, 7 лютого 2018 р.

На допомогу педагогам:
Гіперактивна  дитина. Що ТРЕБА робити?
Педагогічні  прийоми,   які рекомендується застосовувати вчителям:
1. Фізкультхвилинки, психогімнастичні вправи, для подолання рухового  автоматизму, зняття м’язового напруження.
2. Для розвитку емоційно-вольової регуляції – посильні доручення і схвалення за старання і правильне його виконання.
3. Для підтримки і розвитку мотивації діяльності школяра – заохочення і підтримка учня на кожному етапі виконання завдання. Але, на жаль, часто педагоги прагнуть не вирішити проблему гіперактивності учня, а навпаки, позбутися її, наполягаючи на переведенні такої дитини до іншої школи.  Деякі вчителі застосовують жорсткі санкції стосовно гіперактивного школяра: постійно його сварять, соромлять при однокласниках, докоряють за погану поведінку чи неохайне виконання завдання, відсаджують на останню парту, викликають батьків, направляють до кабінету психолога.Отже, виникає необхідність надати психолого-педагогічну підтримку вчителям, батькам. Взаємодія педагога і психолога полягає в тому, що формування, розвиток, корекція особистісних  рис дитини неможлива без зміни системи взаємин, в яких вона знаходиться.                                                                                                        
                  Корекція і зниження проявів агресивності гіперактивних дітей.
 На етапі застосування вчителем рекомендацій психолога важливим є те, що робота з гіперактивними школярами має бути індивідуальна, при цьому слід приділяти увагу їх слабкій самоорганізації та відволіканню. Так, від педагога вимагається, по можливості, ігнорувати негативні прояви в поведінці школяра, і заохочувати гарну поведінку. Під час уроку обмежити фактори, що відволікають дитину:
   1. Цьому сприяє вибір місця за партою для гіперактивного учня – це місце повинно бути  в центрі класу, навпроти дошки і недалеко від столу учителя, серед гарних учнів. Повинен бути хороши       й візуальний контакт з учителем.
    2. Надати можливість учневі швидкого звертання до вчителя по допомогу, якщо виникли труднощі.
3. Для утримання уваги гіперактивною дитиною необхідно користуватися  тактильними прийомами (доторкнутися або використовувати спеціальний жест).
    4. Позитивний ефект має похвала гіперактивного учня при швидкому і успішному виконанні завдання.
     5. Похвалити сусіда за партою, почувши, що хвалять його сусіда за партою, дитина з дефіцитом уваги повертається до виконання завдання, не відволікається.
    6. Учитель говорить, що для виконання завдання треба зосередитися.
7. Створювати ситуації успіху для дитини, знизити вимоги на початку завдання, розбити завдання на короткі етапи.
  8. Бажано для занять використовувати  першу половину дня, з чіткими правилами, записувати завдання на дошці.
 9. Давати чіткі, короткі інструкції.
  10. Бути емоційним, експресивним педагогом.

  11. Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.     

Немає коментарів:

Дописати коментар